setiap hari perlu enjoy!!!!

Monday, December 20, 2010

kisah pilih baju....


newsflash: semua kawan2 pakat bertunang dan kahwen...saya??? tentulah mencari baju idaman hati sendiri...~as above~




hari itu saya dan mek menemani cica mencari baju pertunangannya di sekitar area shah alam...abes puas pusing satu plaza alam sentral, masih tiada juga yg berkenan d hati bakal tunangan org ney...apa yg saya dapati, byk butik yg tidak menyediakan khidmat mencari fabrik walhal harga upah menjahit fabrik yg si pemakai beli itu sendiri sahaja sudah mencecah minimum rm 600- rm700...rasa tidak berbaloi pula...baru kos upah...belum kira harga kain yg d beli...sekurang2nya rm450 harga paling murah untuk kain lace yg murah...itu kira murah tu...campur tolak bahagi darab total utk baju shj mau cecah rm1000 lebey...tak la mahal sgt, takla murah sgt...bergantung pada pendapatan u ollz la...kalo agak2 mampu, baju juta2 ringgit pun tak kisah kan...kalo tak mampu rm100 pun rasa mahal....


sambung balik cerita...lepas pusing punya pusing satu plaza alam sentral...kitorang gerak ke pkns...d sana lebey banyak choices barangkali...dan seperti biasa, kami geledah satu pkns...hati hampir habis...kaki makin lenguh...mula la bermain d kepala sy...payah juga kan cari baju tunang tu...lagi2 last minute mcm cik cah ney...dush!!!! akhirnya, satu rahmat terjadi...kami jumpa sebuah kedai yg penuh baju2 pengantin...ha...kat sana, kami bertemu dgn owner kedai tu yang bernama lan...memang sempoi orgnya...gedebak gedebuk...kami berjaya temui tempat utk menempah baju pertunangan cik cah...harga yg lan tawarkan ialah rm400 utk design baju, pilih fabrik, upah jahit baju...


$$$ ka ching!!!!! rm 100 deposit....

wlupun sbnrnya saya rasa jeles dan sebal kerana jodoh kawan2 saya dtg dulu...tapi saya gembira utk mereka, malah saya adalah event manager utk pertunangan cik cah ini...dari dekorasi pelamin hinggalah ke hujung acara...dan saya kini mula merangka baju idaman saya utk majlis pertunangan saya pula tahun depan...apapun, satu misi penting perlu saya selesaikan sebelum saya bergelar tunangan incik ahmad nurhilmi...misi pelangsingan badan...adoiyai...



No comments:

Post a Comment