setiap hari perlu enjoy!!!!

Saturday, December 18, 2010

lampu dan kepalsuannya...



newsflash: pertama kali ke i-city setelah tamat semester 5, baguskan saya...



sehari b4 baby amin( baby baru cek ngah, mak sedara boyfriend saya) kesayangan saya depart...saya berjaya menjejakkan kaki ke i-city bt pertama kalinya dgn harga tiket masuk bg sebuah kereta rm10...yep...itu yg pertama kalinya...wlupun berada d sekitar area itu shj...wlupun setiap kali hendak ke shah alam dgn menaiki bus rapid atau menumpang kereta kawan2..i-city itu sntiasa berada d sana setiap saban malam tanpa gagal menyerlahkan sinaran lampu gilang gemilangnya...saya ke sana bersama hausmate saya dan akram ( anak pertama cek ngah)...kalo kawan2 dan org lain pegi ke sana dgn boyfrem dorg...saya pergi dgn adik sepupu boyfrem saya...haha..so, kira boyfrem jugak la kan...

suasana sgt meriah wlupun ketika itu sudah malam...saya berasa seperti brada d korea...sesak d taman lampu malam...ap yg saya dapati...i-city mmg cantik...tetapi gersang...kalau tgk dari balik jalan sgt2 cantik...sgt2 mengujakan hati dan membuat saya tertarik ingin pergi...tetapi apabila saya menjejakkan kaki ke sana...semua kecantikan itu palsu...sesuatu yg indah dari jauh, bila d hampiri...keburukan dan kegersangannya jelas nyata...sama seperti hati yg sunyi...sbb itu saya selalu berkata...masa gembira hanya sekejap...tp bila kt kembali ke realiti, segalanya bosan dan kusam...sama seperti lampu...cantik d malam hari, tetapi bila siang tiba dan lampu d malapkan...apa yg tggl hanya realiti...keseronokan yg di cari tadi cumalah sementara...dan apabila saya buka mata, diri saya tetaplah seorang sendiri...



" if i told you once...i told you twice...you can see it in my eyes..."



No comments:

Post a Comment