setiap hari perlu enjoy!!!!

Wednesday, November 17, 2010

hello sabah, bye labuan.


Newsflash: ini adalah pemandangan sebuah sekolah di pedalaman ranau...cantikkan????



well, first of all...saya memanjatkan syukur ke hadrat ilahi kerana dengan limpah kurnianya...family saya dapat berpindah dari labuan ke sabah...so maknanya saya memeng orang sabah la sekarang ney...haha...due to perpindahan ini mama kena tukar sekolah jugak...dr sebuah sekolah elit di bandar labuan ke sebuah sekolah kampung di kawasan pedalaman ulu sugut, ranau sabah....okay!!!! i know bunyiny pelik...dari bandar ke sabah...dan saya pun bukanlah membayangkan yang mama akandapat sekolah sedalam itu...hum...saya suruh mama minta tukar sekolah lain...tapi mama cakap, takpelah...dia sahut cabaran itu...untuk buktikan pada cikgu2 muda skng...untuk tidak cepat melatah demi menabur bakti pada pelajar2 d kawasan luar bandar...okay....oakay...tarik nafas...



yang paling best sekali...nak ke ulu sugut itu sgt la jauh...bukan macam saya nak balik ke kampung saya di kundasang itu...lebey dahsyat lagi...dr kampung saya itu kena drive about 3 hours more plus naik 4wheel drive about sejam plus naik bot ke sana...tara....sampailah ke sekolah di ulu sugut...okay...i know jauh...totally jauh...dan mama cakap maybe kami sefamily akan berpecah dah skng...saya duduk di kl (susah la nak balik)...mama for sure akan dok kat kawasan kg ulu sugut after penat travel yg extreme..dan bapa mestila bz urus rumah dan barang di kundasang kelak...hum...susah jugak la pindah2...pening kepala...so, mungkin saya balik labuan pada hujung tahun ini akan d tangguhkan...tak baliklah maksudnya...yang peliknya...i felt a little bit home sick rite now...i miss my hometown...but dont know which...dah bcampur aduk skng...and im kinda blurr....



saya berniat utk blajar driving dan dapat lesen LDL, PDL n seterusnya lesen CDL untuk bawa mama saya jalan2 dengan lesen driving yang legal...tapi nampaknya hasrat saya tidak tercapai...kerana saya kena amik lesen bot pulak agaknya...okay...bukan minta simpati but abit frust di situ...nmpknya smpi bila2 pum saya tetap akan travel...dr kecik smpi besar travel...u know travel...yeah...its my life...



so saya berazam utk memantapkan kehidupan bujang saya skng..perbaiki dan enhancing my skills and abilities...balik sabah mungkin hanya mimpi indah yang lama lagi akan tercapai...agak payah ye,,,so, saya ingin menikmati hidup saya yg sedia ada dgn sebaiknya...tidak mahu menyesali semua perkara yg telah lepas ataupun berlalu...kerana hidup saya masih panjang dan masih banyak yg perlu saya belajar...saya berjanji saya akan menjadi lebey tabah dr sebelum ini...dan lebey percaya pada diri saya...kerana sebenarnya hanya diri sendiri yang boleh membantu saya...bukan orang lain...dan buat mama dan bapa...semoga Allah merahmati kita sekeluarga dan selamat di bawah lindunganNya setiap masa...amin...

No comments:

Post a Comment