setiap hari perlu enjoy!!!!

Wednesday, November 3, 2010

ulu yam memoirs....


~ saya dan bff pernah pegi ke ulu yam utk xtvt riadah mandi manda...masa pegi pertama kali...seronok...tapi pegi kali kedua...keseronokan bertukar jadi ngeri...tengah2 mandi, tiba2 air d atas bukit runtuh beserta lumpur dan air sungai naik dan makin deras...tak berapa ingat kejadian tu sbb ianya terjadi dalam sekelip mata...tahu2 saya sorg je ta dapat naik sbb air makin kuat...saya terpaksa bpaut kat akar kayu...kaki dlm sungai ntah bpaut pada apa ntah..asalkan tsangkut pada sesuatu..calar balar tu time tu tak kisah lah...saya dapat rasa time tu saya memang akan mati...dengan air sungai kuat, saya mmg ta dapat bertahan lagi...bff kat tepi tebing dah jerit2 suh saya relax...jerit2 panggil nama saya...si gemuk, si cica, si dya dan mek...saya blank dan saya tak boleh pk ap pun time tu...dan saya juga tak tahan lagi utk berpaut...last2 saya cakap..." takpela, nani lepas je la..nani pegi dulu...nani tak tahan lagi..."...tapi cica terus suruh saya tarik tangan dia dalam air warna teh susu yang semakin deras....saya tarik...dan alhamdulillah saya selamat....~
~ di saat itu semua orang senyap...tapi kami berpelukan tanda gembira...seperti d jangka...kaki saya calar balar...kuku si gemuk patah berdarah..badan cica terseliuh....syukur dya dan mek tiada apa2....dalam kereta, kami semua senyap...tanda tidak percaya kami semua selamat...barulah kami semua terfikir mcmn org stakat bkelah dan mandi sungai cetek2 mcm tu pun boleh mati lemas...barulah kami tahu rasanya...barulah kami faham...rupanya bukan kerana air, tapi kerana limpahan air lumpur....sewaktu singgah di stesen petronas, kami singgah makan di sebuah kedai mamak di batu caves...semua membuka mulut bercerita tentang pengalaman masing2...yang pasti ia buat saya trauma dan bersyukur di beri peluang hidup sekali lagi...terima kasih kepada semua bff saya....amin.~


~ muka sugul mek ~

~ muka keletihan cica ~

~muka lega dya~


~ muka syukur si gemok ~


~muka pucat saya~



~ last memoirs@ ulu yam~

No comments:

Post a Comment