setiap hari perlu enjoy!!!!

Monday, November 22, 2010

still in exam mood...duh!!!!


newsflash: hep!!! ape cer ney...sudah 2 minggu dok manghafal buku kpp ney...examnya tak lagi...ades...


sepatutnya saya amek test komputer ini jumaat lepas...tapi dek kerana pada hari khamis saya bz mnguruskan hal2 berkaitan rumahtangga dan membuat lawatan rasmi ke keramat bersama pak tam...saya jadi lewat utk pulang ke rumah...yeah...saya jadi fed up pulang ke rumah puncak alam...dan saya tak tau kenapa saya bdoh sgt amek lesen PDL kat situ...ades...dan mcm biasa, saya di campak ke kl sntral dan tara!!! bermulalah episod berkelana siri ke 8 juta saya...turun naik tren, turun naik bus, turun naik taxi...sudah jadi tabiat saya...maklumlah...org perantau...tidak punya harta...tidak punya rupa...siapa yang sudi menghulur simpati...ececeh!!!! haha...saya bosan gila nak keluar rumah plus malas kalo dah smpi puncak alam...sistem public transportationnya...masyaallah...teruk...berapa juta kali tukar bus...fed up!! fed up!!! kalo tak kerana kebosanan atau punya urusan penting..tidaklah saya bergolok gadai membanting tulang keluar menukar2 bus stiap kali nak keluar..malas gila smpi nak keluar pum saya terpaksa berfikir 5 juta kali...saya tak tahu kenapa ada penempatan di kawasan itu...kalau iya pum ingin memajukan kawasan itu..tolonglah sediakan fasiliti utk para penduduk kampung...mmg gila...taubat nasuha saya hendak tinggal di ceruk ini...kalau bukan kerana sekolah, saya tidak jejak kaki ke sini...waktu kuliah biasa perkhidmatan bus sedikit okay wlupun teruk juga...tapi bila cuti semester bermula...nauzubillah...bus u 600 berhentikan perkhidmatannya terus dan bus u90 yg satu itu mengambil alih mengambil penumpang yang tinggal di ceruk ini sebelum bergerak ke shah alam...ya allah...bygkan betapa azabnya hidup menunggu bus yg belum pasti tiba dan memang sah2 tiada...pada saya, sistem bus u 600 tidak patut d hentikan krn wlupun sudah cuti semester...masih ada org kg yg bekerja dan tidak punya transport dan semua mgunakan bus...jadi tlglah faham...kami org susah yg tidak punya transport perlukan bus utk bgerak...kalo ikot kudrat yg ada...saya yg muda ini tidak mampu berjalan kaki di bawah terik utk keluar dr sini...inikan pula bg warga tua...fikirlah...tidak semua org senang...smpi saya di sini sgt2 susah...malah nak minta tlg kawan tlg amik pum fikir 5 juta kali...kalo terdesak br minta tlg...tapi sebolehnya saya cuba tidak menagih simpati...nnt ad yg bilang get a life...org juga punya life...bukan nak layan saya sj...susahkan hidup berkelana ini...org tidak faham u...maka dengan itu saya membulatkan tekad utk belajar driving dan bawa kereta saya dr sabah dtg ke sini...saya bosan dgn hidup susah...org memandang hina dan jijik...mcmlah saya tidak punya perasaan...apapun...allah itu adil...itu saya percaya...dan apabila saya ckp, saya sudah fed up...saya memang fed up...jangan buat saya bosan...btw, sila doakan saya past exam computer...yang entah bila saya nak amek ini...buat bff especially...kerana saya sorg saja yg masih stuck dlm mood exam kete antara kita...wuwu...

No comments:

Post a Comment