setiap hari perlu enjoy!!!!

Tuesday, November 2, 2010

sikeret recipe craving.


newsflash: oh gila...tiba2 mengidam sikeret resepi...adoila...





dalam byk2 makanan kenapa mengidam sikeret...yah...sudah semestinya kerana jatuh cinta pada chocolate indulgence....ari tu pegi sikeret kat shah alam, euw....sgt ramai org kay...tmpt yg selesa tok jd tempat exkelusif...terus jd tak exkelusif...mcm2 gaya org ada...so, ap lagi...saya angkat kaki...pastu lalu tepi apel besar, mengidam apel besar pulak...masuk2 apel besar...donut cap duren2 plop takdop...adoi...saya angkat kaki lagi...last2 saya dan mek...menghabiskan masa santai di satay kajang samuri...satay encik samuri plak...besar...beli rm10 pum saya dgn mek patah pinggang nak habeskan...teringat pulak pada cik model wannabe itu...~~swaktu saya makan dgn dia, dia rasa pelik tgk saya gaul sambal yg d sediakan dalam mangkuk dengan kuah kacang...dia tanya saya," makan dgn sambal ke?"...saya pelik...lalu saya jawab" suka atila,makan boleh.tak makan pun boleh.tapi nak lebey sedap letak sambal..."...lalu dia pun cakap..." ohhhh....nak teraila...."....



adoila cik model wannabe...selama awak makan satay, awak tak perasan ke mangkuk sambal itu mmg ada di sana...huhu...kadang2 dalam hidup kt tak penah perasan ap yg kita ad depan mata, smpilah org lain amik.



hari ini saya, gemuk, noren n mek ke econsave...beli barang dapur...ikan, sayur, telur, nugget, minyak masak n etc...saya cakap pada noren," eyh, kat depan tu ada kedai kek kan...."....lalu noren jawab " ye...nak beli ap?"....saya jawab..." baguslah, dah lama teringin makan kek sikeret resepi..."...noren bulatkan biji mata, jegil pada saya...." hey, bengom!!! itu kedai kek biasa...bukan sikeret..."...saya gelak besar...sebelum balik, kami singgah di kedai kek biasa itu...saya tengok lemari ais berisi kek nya...saya baca nama2 yg tertera di situ...CIS KEK BULUBERI~CIS KEK JEPUN....hum....saya garu kepala...nmpk macam sedap...tapi saya kurang yakin...jd saya pejam mata dan beli roti nestum semata2...





" entah bila dapat makan real sikeret with real environment.....".....yada...yada...yada....

No comments:

Post a Comment