setiap hari perlu enjoy!!!!

Wednesday, November 17, 2010

happy eidul adha...

newsflash: raya haji memberi seribu erti buat saya tahun ini..bagaimana dengan anda...

salam lebaran aidiladha....





hari ini saya berpakaian serba pink di dalam persalinan baru...usually baju yg saya beli akan di pakai sebanyak 2 kali atau mengikut function....okay...bukan baju yang saya nak cakap kan ini...tapi tentang raya aidiladha...kalau anda baca post saya setahun lalu...saya meraikan aidiladha di kundasang, ranau...di mana saya yang menjadi tukang masak dan 24 jam duduk di dapur memasak...dari kari hinggalah ke masak lemak hinggalah ke nasi...wau!!! kalau saya fikir secara logik pum...saya tak sangka yang saya yang masak semua itu...penuh semeja...well, kadangkala saya pum tak percaya....tapi itulah saya...sepontan kay!!!





tapi raya tahun ini sedikit berbeza...saya, menyambutnya dengan family mak tam family sebelah mama...di selangor...okay...ntahlah kenapa...tapi tahu ini saya agak excited untuk meraikan aidiladha...saya sgt bersemangat memotong daging, bawang, cili kering, menyebok menganyam ketupat wlupum tak jadi ketupat palas saya itu dan banyak lagi...pendek kata saya memang excited....kalau dulu baju warna putih menjadi obsesi saya...tapi kini saya bermain dgn warna pink...sekadar utk menaikkan mood raya...malah saya terpaksa akui yang rendang mak tam saya memang sgt besh!!!! smpi saya curi makan banyak kali d waktu malam...haha...gotcha!!!!





raya ini mmg buat saya sedar..apa sebenarnya maksud mempunyai keluarga...bagaimana rasanya di sayangi...menyayangi...dan paling penting raya tahun ini saya sudah berpunya kerana hati saya sudah di curi oleh Ahmad Nurhilmi...tahun lepas saya masih single trang tang tang....not so bad...dulu saya keras, rasa saya blh hidup sendiri...saya melarikan diri drpd semua connection yg ada...saya hidup berkelana mcari kasih di sana sana sini...merempat d sana sini...travel di sana sini...akhirnya saya sedari kebahagiaan sebenarnya haruslah di kongsi...bukan menyendiri...hati saya tersentuh...dan saya sedari...keluarga adalah segalanya...





so, saya memanjatkan syukur ke hadrat ilahi pada tahun ini...saya masih punya keluarga untuk bersama dan berkongsi segalanya...dan buat anak perantau seperti saya di luar sana...hargailah apa yang anda ada...dan paling utama...hormatilah ibu bapa anda terdahulu sebelum anda menghormati orang lain yang belum tentu mampu menjaga dan membela anda sehingga saat ini....renungkanlah...semoga raya kali ini memberi makna buat kita semua...pada saya, pengorbanan mereka (ibu bapa saya)jauh lebey tggi selama 22 tahun saya hidup, dan saya takkan jadi si tenggang moden hanya kerana seseorang atau sesuatu yg baru kenali saya selama beberapa hari...anda takkan dapat jadikan saya begitu kerana saya tetaplah anak mereka dan sampai bila2 pum adalah anak mereka...



amin ya rabbal alamin....

No comments:

Post a Comment