setiap hari perlu enjoy!!!!

Tuesday, October 5, 2010

mr. smart guy....


newsflash: a few month ago...saya terjumpa sejenis blog ini...tentang pemikiran dan kehidupan mengenai hidup dari perspektif lelaki matang....
sewaktu saya sedang mengodek2 laman sesawang dengan keadaan
tidak terurus...saya terjumpa dia...isi ceritanya bernas...intipatinya
tepat...perspektif dari sudut yang tidak pernah kita fikir, walaupun kisah itu
sebenarnya berasal usul dr environment kita sendiri....ia membuka mata hati
saya...yg kelam kabut dan sempit...yes...baru saya dapat bezakan cara pemikiran
orang berilmu dan bukan berilmu macam mana...cakap kosong atau sembrono
saja...malah saya akui saya pun sejenis yang cakap banyak dan kadangkala
kosong...kerana saya suka menghidupkan suasana daripada biar keadaan senyap
sunyi...mungkin ada yang boleh...dan mungkin juga ada yang tidak boleh terima
cara saya...tapi ada juga dalam kalangan umat manusia yang saya jumpa setiap
hari ....TEEETTTTT...( bukan nama sebenar)...suka masuk campur dan cakap macam
tahu padahal itu bukan pada waktunya...tolonglah...pada saya, kalau anda tidak
tahu apa yang orang bincangkan...tolong jangan cakap macam tahu dan masuk campur
hal orang...
tindakan anda itu menyakitkan hati orang lain dan buat diri nampak
bodoh...dan tolong jangan berlagak naif, buat2 bodoh depan saya padahal di
belakang andalah dalangnya...lagi satu yang saya tak suka, sikap suka menegur2
orang..its like macam you perfect sangat...i know u ada intention yang baik
untuk menegur...but in a good way lah...bukan cara berlagak superior...itu you
tak makan...ini you tak makan..." kenapa dari baby lagi kau memang minum
air pure suling dari penapis air diamond yang kau demand tanak minum air minuman
itu...?",
bak kata sorang bff saya terhadap seorang ratu cantik kelas 4 demand
semasa hari event....
come on...kita semua dah dewasa...umur makin
meningkat...so, please act like one...saya juga dulu begitu...tapi sejak bertemu
blog ini, saya mengasah minda saya kerana saya rasa kerdil dalam kalangan orang2
bijak pandai...nama sahaja saya bertaraf pelajar universiti, tapi pemikiran
masih taraf tadika...bak kata mak halipah saya...saya rasa semua patut baca blog
ini...tidak banyak, sedikit pun jadilah pengajaran dan sedutan pemikiran yang dapat di ambil...terus terang saya nyatakan...dia
mencetus inspirasi saya...dan kepada siapa2 yang masih macam saya yang dulu
hatta si polan binti si polan atau incik memon bin semaon yang saya kenali ini...stop it...wake up....next
sem nak praktikal kot........
" lalalala.....ku buat muka kosong malas nak amek tahu....."

No comments:

Post a Comment